close up of beer bottles on wood
close up of beer bottles on wood
כשממציא הנורה תומאס אדיסון גילה מה באמת היה כתוב במכתב
אדיסון היה בהלם מוחלט. הוא תפס שאמא שלו שינתה את תוכן המכתב, ובכך שינתה את חייו.
שתף מאמר זה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

הממציא הגדול בכל הזמנים היה תומאס אדיסון. אדיסון היה ילד היפראקטיבי שלא היה מסוגל לשבת כמה דקות רצוף על הכיסא. אימו
שבעצמה הייתה מורה, שלחה אותו בגיל שש לבית הספר.
אחרי כמה חודשים חזר אדיסון הקטן הביתה כשאיתו מעטפה סגורה, ניגש לאימו ואמר: “אמא, זה בשבילך…”.
האמא פתחה את המעטפה, הוציאה את המכתב שהיה בה והחלה קוראת כשבנה יושב מולה. “אמא, מה כתוב?” שאל אדיסון הקטן, ואימו שיתפה
אותו “בתוכנו” ואמרה “המנהל כותב שאתה תלמיד כה חכם ומוכשר, עד שכבר אין למורים שלך מה ללמד אותך. המנהל מציע שתישאר בבית ושאני אלמד אותך”.
וכך היה. אדיסון למד יחד עם אימו שהשקיעה בו את מיטב כוחותיה וכישרונותיה והוא גדל להיות הממציא הגאון תומאס אדיסון.
עברו השנים, אמו מתה והוא הגיע לבית הוריו לעשות סדר – להוציא מכתבים שלה, למצוא את הצוואה וכיוצא בזה. באחת המגירות הוא מצא את המכתב ההוא ממנהל בית הספר, והוא נדהם למקרא תוכנו: תומאס הוא תלמיד בעייתי, הוא לא מסוגל להקשיב ולא שייך ללימוד. התנהגותו מהווה הפרעה ללמידה של שאר התלמידים ולכן אני נאלץ להודיעכם שהוא סיים את לימודיו במסגרת בית הספר.
אדיסון היה בהלם מוחלט. הוא תפס שאמא שלו שינתה את תוכן המכתב, ובכך שינתה את חייו. המילים שהיא בחרה להשמיע באוזניו, כמו גם דברי המנהל אותם שמרה לעצמה, הביאו לעולם את הנורה אותה יצר אדיסון כשבגר, את הפטיפון ועוד המצאות רבות ששינו את העולם.
מי יודע, לולא בחרה האמא בחוכמתה להתעלם מדברי המנהל ולומר לאדיסון הקטן מילים מעצימות, אולי עוד היינו נעזרים באורם של נרות שמן…

אהבת? שתפו הלאה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

תגובה אחת

  1. משעמםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החודש עובדים על העוצמה שבתוכנו:
שתפו אותנו בכישרון או דבר שאתם ממש טובים בו, ואולי תזכו בפרס!

שלחתם? נכנסתם להגרלה

18-Mail
הרשמה לעדכונים
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע