צווחן ממעט לדבר אבל הרקדן הכי טוב שיש!! הכל על תוכי הקקדו:
וגם סיפור מיוחד על תוכי שהציל מגניבה
שתף מאמר זה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

שלום חברים,

איתנו השבוע תוכי הקקדו.

הקקדו בא ממשפחה די מורחבת עם כ- 20 זנים שונים. הוא לא בין הגדולים ולא בין הקטנים, גודלו בינוני והוא מגיע עד לכ- 60 ס”מ, משקלו בין 350 עד 1 ק”ג, ותוחלת חייו נעה בין  30 ל-60 שנה בערך.

תוכי הקקדו מצויד בקצוות נוצות על ראשו שנפתחת כמטריה במצבים מסוימים. הוא אמנם לא דברן גדול, ביכולתו לדבר בערך כ- 50 מילים אבל הוא צווחן גדול ומצטיין בריקוד!

קקדו רוקד לצלילי ברבאבא

מאיפה הגיע הקקדו?

מקום גידולו העיקרי הוא ביבשת אוסטרליה וניו זילנד, שם הוא מקנן בתוך גזע של עץ וניזון מחרקים, פירות וזירעונים , אם אתם מגדלים אותו בגידול ביתי תצטרכו לתת לו פירות, זירעונים או כופתאות.

הקקדו מסוגל להטיל בין ביצה אחת עד לשמונה ביצים כשזמן הדגירה נמשך עד ל- 29 יום בערך, גוזלי הקקדו מסוגלים לעוף ולצרוח בקולי קולות כבר מגיל  5 שבועות ויותר .

תוכי עם הפרעת קצב וריקוד

תוכי הקקדו מתקשט במעין מטריה של נוצות מעל ראשו והיא נפתחת בהתאם למצב רוחו, כשהוא נרגש, נסער, שמח או כשהוא מבצע נחיתה מגובה הנוצות שעל ראשו נפתחות כמטריה.

הקקדו ידוע במקורו וציפורניו החזקים איתם הוא נעזר בפיצוח אגוזים קשים וטיפוס על ענפי עצים.

אם תאלפו אותו בסבלנות ובעקביות הוא גם יוכל ללמוד לדבר, אבל הדבר המדהים שהוא יודע לעשות הכי טוב זה לרקוד! אם תשימו לו מוזיקה תוכלו לרקוד ביחד שכן לתוכי יש חוש קצב מפותח והוא רקדן מעולה!

תוכי הפורץ הנוצץ

תוכי הקקדו מאד חברותי, מתוחכם מאד וסופר אינטילגנטי, אוהב מאד לתקשר עם סביבתו, אם זה בני אדם ואם זה חיות אחרות, מאד אוהב להרשים את הסובבים אותו, כמו כן הוא נאמן מאד לבת זוגו במשך שנים רבות. התוכי צווחן כבר מהיותו גוזל והוא עושה הרבה רעש, כך שתצטרכו לקחת את זה בחשבון, בשביל לגדל ולאלף אותו תזדקקו לסבלנות רבה וגם לכלוב רחב עם צעצועים רבים כדי למנוע ממנו להשתעמם דבר שיגרום לו להכנס ללחץ ולהתחיל למרוט לעצמו את הנוצות. טוב תעשו אם תכניסו  ענפי עצים גדולים והכי חשוב- אל תשכחו לסגור את מנעול הכלוב כי הקקדו מצטיין גם בפתיחת מנעולים!

תוכי מספר

לפני מספר שנים בקריית אונו, התקבלה קריאה מאד מוזרה במוקד המשטרתי ממשפחה שבבעלותה היה תוכי, התוכי נמצא בכלוב גדול מאד ורחב, לפנות בוקר פרץ גנב אל בית המשפחה כשמטרתו הייתה לגנוב את התוכי, בעל הבית שמע רחשים מוזרים ומיד הבחין בפורץ, כשהוא ממהר לסגור את דלת הכלוב על הגנב, הגנב ננעל בכלוב עד להגעת המשטרה, השוטרים היו המומים לראות גבר נעול בכלוב עם התוכי, התוכי ניצל מחטיפה והגנב נעצר.

אהבת? שתפו הלאה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החודש עובדים על העוצמה שבתוכנו:
שתפו אותנו בכישרון או דבר שאתם ממש טובים בו, ואולי תזכו בפרס!

שלחתם? נכנסתם להגרלה

18-Mail
הרשמה לעדכונים
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע