שמירה על עור בריא וחלק מתחילה בבריאות נפשית
עור הפנים שלנו מושפע מתהליכים שונים שאנו עוברים – פנימיים וחיצוניים וכל הגורמים שאנו נחשפים בחיי היומיום שלנו. חשוב שניתן את דעתנו על המרכזיים שבהם
שתף מאמר זה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

כידוע, אחת מהסיבות שפני האדם נקראים “פנים” הוא מלשון פנימיות, פני האדם מראים את מה שצפון בפנימיותו של האדם, רגשותיו ומצב רוחו, שמחה מול עצב, פנים שוחקות או עצובות, קורנות מאושר או כבויות וכו’. יתרה מכך, פני האדם לא מעידים רק על השתקפות הפנימיות בפרצופו של האדם, אלא שעור הפנים עצמו משקף את המצב הבריאותי. תעשיה שלמה בנויה על תכשירים ותרופות שונות האמורים לעזור בשימור על עור הפנים, אבל לפני שנחשוב על עזרה מבחוץ, כדאי לעצור ולערוך בדק בית פנימי. מחקרים מהשנים האחרונות מלמדים, שמראה העור שלנו ואיכותו, נובעים ראשית מהגנים שלנו ובהמשך מכל מה שאנו מכניסים לגופנו, מהרגלי התזונה שלנו מסוגי המזון שאנו צורכים, ומאורח החיים שאנו מקיימים. עור הפנים שלנו מושפע מתהליכים שונים שאנו עוברים – פנימיים וחיצוניים וכל הגורמים שאנו נחשפים בחיי היומיום שלנו. חשוב שניתן את דעתנו על המרכזיים שבהם.
נעבור על מעט גורמים טבעיים המשפיעים על מראה העור ומצבו:
גורם הזמן והשנים – הם נותנים את עתותיהם בפנינו. עם העלייה בגיל, קצב חלוקת תאי העור מואט והוא מאבד מהגמישות שלו ומהיכולת שלו לרפא פצעים ופגמים, וכך נוצרים קמטים וכתמים בעור.

חשיפה לקרני השמש – גורמת ליצירת רדיקלים חופשיים שהם בעצם מולקולות משוחררות, הפוגמים ברקמות העור ומשפיעים לרעה על ייצור חלבון מסוג קלוגן, אשר מקנה לעור את צורתו הגמישה ורקמתו החלקה. מכאן הדרך למראה עור נוקשה ובעל מראה נפול ומקומט קצרה.

זיהום האוויר ועישון הסיגריות – הזיהומים השונים אליהם אנו חשופים, מאיצים את הזדקנות העור ומביאים לתהליכי חמצון והרס התאים.
אבל לא רק גורמים טבעיים משפיעים על המצב העור, למצב הנפשי ישנה השפעה ישירה על בריאות תאי העור. מתח נפשי, לחץ וחרדה, מקשים על מערכת העיכול ומביאים להצטברות של רעלים בתאי הגוף השונים. כמו-כן, מצב הרוח מניע אותנו ומביא להרגלי תזונה לקויים, אשר מדללת את מאגר הויטמינים והמינרלים בגוף ומביאה להצטברות רעלים, וכאשר תאי העור אינם יכולים לנקז אותם, יופיעו תסמינים על שכבת תאי העור החיצונית, ובנוסף לתזונה ישנה השפעה רבה ומהותית על בריאותנו בכלל ועל עור פנינו בפרט.
אם כן, אדם הרוצה לשמור על גופו בכלל ועור גופו בפרט בריא וחיוני, צריך מלבד שמירה על אורח חיים בריא, לעשות כל שיוכל לשמור על מצב נפשי טוב, שמח ומאושר, עם כמה שפחות חרדות ודאגות, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא ע”י שנשליך את כל יהבנו על ה’ יתברך.

אהבת? שתפו הלאה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החודש עובדים על העוצמה שבתוכנו:
שתפו אותנו בכישרון או דבר שאתם ממש טובים בו, ואולי תזכו בפרס!

שלחתם? נכנסתם להגרלה

18-Mail
הרשמה לעדכונים
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע