🐦 התוכי שגדל בארמון אלכסנדר 》 הכל על תוכי האלכסנדרין:
הוא דומה מאוד לתוכי הדררה אבל עם כמה שינויים, תוכי אציל ויפיפה המתאים גם לגידול בבית
שתף מאמר זה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

שלום חברים,

השבוע נדבר על תוכי אלכסנדרין, בן דודו של תוכי הדררה, עליו דיברנו לא מזמן, זוכרים?

תוכי האלכסנדרין מזכיר בצורתו את תוכי הדררה אבל שונה מעט ממנו בצבעיו ובאופיו.

צבעו ירוק עם גוונים אדומים בכנפיו וטבעת שחורה סביב צווארו, אורכו כ- 60 ס”מ ומשקלו מגיע ל- 250 גרם, אורך חייו הוא 30 עד 40 שנה בערך.

תוכי מלכותי

תוכי מלכותי
שמו של תוכי האלכסנדרין נשמע לכם כמו שם של תרופה? אז זהו, שלא, הוא נקרא על שם המלך אלכסנדר הגדול שהביא אותו מיבשת הודו ליבשת אירופה וגידל אותו בארמונו כאחד מבני האצולה.

מאיפה הגיע אלינו?
תוכי האלכסנדרין הגיע אלינו מארצות הודו נפאל, פקיסטן, בנגלדש וסרילנקה, בסביבה טרופית רוויה בגשם.

מה בתפריט?
תוכי האלכסנדרין ניזון בטבע ובתנאי גידול ביתי מזירעונים, פירות, ירקות ומנות קטנות של בשר, הודו עוף ודגים, ממש כיאה לתוכי מלכותי.

תוכי לא פראייר
תוכי האלכסנדרין מאד חכם, אינטליגנטי ולומד יחסית מהר לדבר ולבצע פקודות, הוא נוח וקל לאילוף אבל לא בחינם, הוא דורש בתמורה פרס או מאכל שווה בכדי לבצע את הפקודות.

הוא די קולני במיוחד בערב ובבוקר, אוהב מאד לשחק וליצור קשר עם מגדליו. הוא זקוק לכלוב גדול ורחב על מנת לאפשר לו מרחב ולעיתים נדרש לתת לו לצאת מחוץ לכלוב כדי לפרוש את כנפיו ולהתמתח.

מכיוון שהוא פעלתן הוא גם זקוק למשחקים וצעצועים בתוך הכלוב, האלכסנדרין ממש מרגיש בנוח בסביבה רטובה, הוא אוהב להתקלח ולהתפלש במים.

הקשר עם בני אדם
תוכי האלכסנדרין אוהב מאד לתקשר עם הסביבה ועם בני אדם, לרוב הוא מאד נוח לאילוף אבל מצב רוחו משתנה מפעם לפעם והוא מסוגל להיות תוקפני בעיקר כשהוא מרגיש קצת הזנחה בתשומת הלב אליו, הוא גם עלול לנשוך, אז אם תחליטו לגדל אותו, דרושה זהירות ותשומת לב מצידכם למצב רוחו המשתנה.

תוכי אלכסנדרין מדבר

תוכי מספר:
סיפר המגיד ממזריטש על מלך אחד שהייתה לו ציפור מדברת, היה זה תוכי. באותם ימים היה זה דבר נדיר וחידוש גדול שציפור מדברת, המלך היה ממש גאה בתוכי שלו ונהנה לשמוע את קולו, את מילותיו, הוא היה נוהג להנמיך את קולו ולהקשיב לתוכי המדבר, היה זה פלא גדול בעיניו והנאתו הייתה כל כך גדולה לשמוע את התוכי מדבר, כך בדיוק, אומר המגיד ממזריטש, ה’ נהנה ושמח ממעשיהם של בני אדם שנבראו מחומר יותר מאשר ממעשיהם של מלאכים שמיימיים, כמו המלך גם הוא מקשיב לכל ציוץ קטן ואמיתי שיוצא מהלב. (משל המגיד ממזריטש)

אהבת? שתפו הלאה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החודש עובדים על העוצמה שבתוכנו:
שתפו אותנו בכישרון או דבר שאתם ממש טובים בו, ואולי תזכו בפרס!

שלחתם? נכנסתם להגרלה

18-Mail
הרשמה לעדכונים
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע