באים בזוגות והמון אהבה 🐦 הכל על תוכי אהבה:
תוכי אחד בשבוע: והשבוע נדבר על תוכי אהבה, שימו לב לייחודיות שלו:
שתף מאמר זה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

שלום חברים,

היום נדבר על תוכי אהבה – כן, התוכים האלו הקטנים, הצבעוניים, היפים שמפטפטים הרבה.

תוכי האהבה , הם בהחלט אינטיליגנטיים וידידותיים מאד ונחשבים לחיית מחמד מעניינת ומופלאה! אלו הם תוכים קטנים, צבעוניים ויפים, אורכם הממוצע הוא בערך 15 ס”מ ומשקלם 50.

כמו כל ציפור ממשפחת התוכיים, תוכי אהבה אוהב את הדרור והחופש אולם ניתן גם לגדלו בבית, לאלפו ולתרבת אותו.

טוב, אבל למה הם נקראים ככה?

תוכי האהבה- כשמם כן הם, הם חיים בזוגות, אוהבים, מאד קשורים אחד לשני ,יודעים להראות את האהבה שלהם אחד לשני ונאמנים אחד לשני כל ימי חייהם, לא פלא שהם סמל לאהבה וחברות חזקה.

תוכי אהבה חיים יחד | קרדיט תמונה: באדיבות המצלם

מאיפה הגיעו תוכי האהבה?

תוכי האהבה, הגיעו מדרום אפריקה ומרכזה,  שם הם חיים ליד מקורות מים, אגמים ונהרות, חופשיים בטבע.

איך הגיעו לארץ?

טוב, הם בטח לא הגיעו במחלקה ראשונה במטוס, אבל כן הובאו על ידי אנשים שייבאו אותו לארץ,  חלקם נדדו לכאן באופן עצמאי, חלקם שוחררו לטבע וחלקם ברחו מהבעלים שלהם או מפינות חי והתחילו להתרבות  בשמורות טבע בארץ ובשטחים פתוחים. אולם רבים מתוכי האהבה חיים בארץ בבתים אצל מגדלים ולא בטבע.

אם כי חלקם מהתוכים החכמים באמת, תפסו “טרמפ” על אוניות מסע וציוד. תוכים חכמים כבר אמרנו?

תוכי אהבה | באדיבות המצלם

שמור על קשר אח שלי

תוכי האהבה ידידותי ומאד אוהב חברה, הוא רגיל לחיות בלהקות, אולם ניתן גם לגדלו בבית ולאלף אותו. הוא טוב במערכות יחסים ארוכות טווח, אם אתה מעוניין לבנות קשר ידידותי ואוהב עם תוכי אהבה הדבר דורש זמן והשקעה כמו כל חברות.

אם תגדל אותו בחום ואהבה מבחינת התוכי אתה חבר אמיתי, חלק מהלהקה! ממש כמו שהוא רגיל בטבע.

אחת הדרכים לשבור את הקרח ביניכם תהיה אם  תשתף אותו באוכל שלך, הוא כבר יבין שאתה לא מתכוון להזיק לו, אם תאכל את המנה שלך לפניו ותדבר איתו, התוכי יבטח בך, ממש כמו עם בני האדם, ארוחה משותפת מקרבת לבבות.

תוכי אהבה | באדיבות המצלם

דבר אחי,

תוכי האהבה בהחלט יודע לתקשר עם הסביבה, חברות ותקשורת מאד הכרחיים עבורם ממש כמו אוכל ושתייה.. התוכי עושה ניסיונות  לתקשר בשפה הזו ולהיות חלק מהלהקה החדשה, אם אתה רוצה שהתוכי ידבר תן לו יחס של אהבה, חום וביטחון ואפילו תוכל ללמד אותו כמה מילים. תוכי אהבה מסוגל ללמוד בין 2 ל- 15 מילים. ומי יודע אולי גם תצליח ללמד אותו משפטים שלמים.

התוכי השתגע?

בדרך כלל תוכי האהבה חי בטבע משוחרר, עף על עצמו ללא דאגות, ברגע שהוא סגור בכלוב, הוא מתחיל לפתח בעיות התנהגות, כדי לגבור על השעמום בכלוב התוכים חייבים לשעשע את עצמם. אחרי הכל מי ירצה להיות במקום סגור? שעמום ובעיות התנהגות הן תופעות מוכרות אצל תוכי האהבה. חלק מהתופעות יכולות להיות התנהגות תוקפנית, צווחנות, הרס, מריטת נוצות, ניקור עצמי ואפילו דיכאון.

תוכי אהבה כחול

כדי להקל עליו יש לתת לו אוכל, שתייה, צעצועים, אבן סיד לשיוף המקור, לתת לו הרבה תשומת לב, אפשר לדבר איתו וללטף אותו, תוכי עסוק הוא תוכי מדבר ומאושר!

מה בתפריט של התוכי?

כשתוכי האהבה חי בטבע, הוא ניזון מפירות, צמחייה, זרעים, פירות יער וכדומה.

כשאתה מגדל בבית תוכי התפריט צריך להיות דומה לתפריט המגוון שלו בטבע.

אפשר להאכיל אותו במאכלים טרייים כמו ירקות, גזר מגורר ותירס טרי ותערובת זרעים.

מזל טוב, ביצה נולדה

נקבות תוכי האהבה דוגרות 3 שבועות על הביצים ומסוגלות להטיל עד 3 הטלות בשנה כשבכל הטלה בין 3 ל5 ביצים. הגוזלים הקטנים זקוקים לטיפול צמוד מההורים עד שהם מגיעים לגיל 60 יום, משם הם כבר יסתדרו לבדם מצויין.

תוכי אהבה | באדיבות המצלם

עוף גוזל – טיפול מומלץ לגוזלים

בכדי  שהגוזלים יתפתחו כראוי, הם זקוקים למחסה חמים ורך מרופד בנייר ניגוב, ולמנות של חלבון, סידן ואנרגיה. יש להאכיל אותם בכל יום מנה טרייה של  לחם טבול בחלב או נבטים מושרים במים, על האוכל להיות טחון היטב, ובטמפרטורה של 38 מעלות עד 41 מעלות. אפשרי לתת להם גרבר, ישנן גם דייסות דגנים מיוחדות לגוזלים שאפשרי לקנות, יש  להוסיף מולטי ויטמין למים שלהם, את המים יש להחליף כל שלושה ימים. על כלי האוכל להיות סטריליים ונקיים, ממש כמו לתינוק יונק, כיוון שהגוזלים רגישים מאד לחיידקים. אפשר להאכיל אותם בטפטפת, בכפית או במזרק. יש לשים את הגוזל בתוך קופסא קטנה, כדי שחלילה לא יפול או יחליק במהלך האכלה, יש להאכיל את הגוזל בעדינות ובאיטיות ולהחזיר אותו אל המחסה החמים. כשרואים שהזפק שלו מתמלא ונפוח או כשהגוזל מפסיק לאכול, ההאכלה הסתיימה עד ההאכלה הבאה לאחר מספר שעות.

תוכי מספר:

אגדה עממית מספרת על חוקר חיות שנסע לג’ונגל, שם מצא אלפי תוכים מדברים ומתעופפים בלהקות, הוא לכד אחד מהם כדי שיהיה לו חיית מחמד, שם אותו בכלוב זהב, האכיל אותו במאכלים משובחים, פינק אותו, שם לו מוזיקת רקע יפה  וטיפל בו במסירות כל יום.

עקב עבודתו נאלץ החוקר לשוב ולנסוע אל הגו’נגל, הוא שאל את התוכי אם ברצונו להעביר איזה  מסר לחבר’ה שנשארו בג’ונגל, התוכי אמר :”כן, תמסור להם שאין כמו חיים בכלוב ותמסור להם את אהבתי.”

כשהגיע החוקר לג’ונגל ומסר לחבריו התוכים את הד”ש עם המסר, החוקר הבחין כי מיד לאחר שהודיע את ההודעה, תוכי אחד נפל ומת על האדמה, החוקר הבין כי בוודאי זהו חברו של התוכי שלקח אליו כששמע שהוא בכלוב, התעצב ומת.

 כשחזר הביתה הודיע החוקר לתוכי על התקרית המצערת, כששמע זאת התוכי, התעלף ומת. החוקר נדהם והבין כי בגלל הבשורה המרה מת התוכי. הוא פתח את דלת הכלוב, נשא את התוכי בידיו  והתכונן לקבור אותו, אבל מיד התוכי פרש כנפיים ונחת על הענף הכי גבוה.

החוקר ההמום אמר: “חשבתי שאתה מת! למה עשית את זה?”

התוכי: ” קיבלתי הודעה מיוחדת מהגו’נגל “

החוקר: “איזה הודעה?”

התוכי:” אם אתה רוצה לצאת מהכלוב, אתה חייב למות בעודך בחיים”.

כזה תוכי קטן אבל חכם גדול. הא?

אהבת? שתפו הלאה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החודש עובדים על העוצמה שבתוכנו:
שתפו אותנו בכישרון או דבר שאתם ממש טובים בו, ואולי תזכו בפרס!

שלחתם? נכנסתם להגרלה

18-Mail
הרשמה לעדכונים
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע