האיסור להסתפר (לספרדים) הוא עד לד’ בבוקר אך השנה לד’ יוצא בשבת מה עושים?
מובא בשולחן ערוך שבמצב כזה מותרים להסתפר ולהתגלח ביום לג’ (שיוצא שישי) לכבוד שבת קודש והוא הדין לגבי נישואין, ובמצב שהחתן עדיין לא נשא אישה יש להקל להתחתן בליל לג’. וכמדי שנה שמיעת מוזיקה מותרת כבר מליל לג’ (יום חמישי בלילה).
האם נשים וקטנים חייבים בספירת העומר והאם בברכה או לא?
נשים לכו”ע פטורות משום שמצווה זו מוגדרת כמצוות עשה שהזמן גרמא שנשים פטורות לכן לא תברך ולחכמי הסוד טוב שלא תספור כלל
לעומת זאת לגבי קטנים יש להם לספור מדין חינוך וכותב ה”חזון עובדיה” שיש לחנכם שיספרו בברכה וגם אם שכחו שימשיכו לספור בברכה שאינם מצווים על “לא תישא”.
מה דינו של נער שנעשה גדול בתוך ימי הספירה האם ממשיך לספור בברכה?
דעת ה”אור לציון” ופוסקי אשכנז שממשיך לספור בברכה ואילו ה”חזון עובדיה” כתב שאינו סופר בברכה כי שמא מצוות ספירת העומר מוגדרת יחידה אחת ולכן כשספר בעודו קטן לא היה מחויב אם כן ספירתו עכשיו היא חצי ספירה, ולכן אם סופר בברכה אין מוחין בידו כי שמא אלו 49 מצוות נפרדות.
מצויים כיום מגוון פנקסי ספירת העומר שבכל יום תולשים את הספירה של אתמול על מנת לחסוך בלבול האם פנקסים אלו או חלקם חייבים בגניזה?
אין בדפי הספירה שום קדושה אלא שמקיים מצווה בעזרתו לכן דף שכתוב בו רק “היום חמישה ימים לעומר” אינו קדוש ואין צריך לגונזו אך היות והוא תשמיש מצווה אין לזורקו בביזיון, אך ישנם סוגי פנקסים שבדף הספירה כתובה גם הברכה או פסוקים ותפילות ודפים אלו חייבים בגניזה.