אין עוד מלבדו
סגולה לניסים מעל הטבע | הרב ניר יוסף הי”ו
שתף מאמר זה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

בתלמוד מובא שהסיבה שהקדוש ברוך הוא עושה את האימהות עקרות משום שהוא מתאווה לתפילות הצדיקים.

כל הסיבה שיש קושי, או בלשון אחר חיסרון, זה משום שבורא עולם מתאווה לתפילה של עם ישראל. שאדם מרגיש שחסר אז הוא מבקש. אבל שמרגיש שיש לו הכל אז הוא לא מבקש.

ידוע על הנחש שהתקלל ” עַל גְּחוֹנְךָ תֵּלֵךְ וְעָפָר תֹּאכַל כָּל יְמֵי חַיֶּיךָ” הקדוש ברוך הוא נתן לנחש את האדמה כאוכל, נחש בחיים לא מת מרעב, האדמה משביעה אותו. תמיד יש פגרים מתים לאכול תמיד יש עכברים וזוחלים אחרים שהוא יכול לאכול האוכל מצוי לו תמיד.

ועל זה שואלים, וכי זו הקללה של הנחש, לכאורה זו ברכה גדולה, זה כמו שיש לאדם ילדים בריאים ופרנסה מצויה בשפע גדול וכל מה שהוא רוצה הוא בהישג ידו. רוצה מלון נוסע למלון. רוצה בריאות יש לו בריאות. ארובי, חדר כושר, הוא מסודר. אדם כזה הוא בדיוק כמו הנחש. ואם כן מה הקללה בזה, זה לא קללה זה ברכה.

אלא התשובה היא ענקית ועוצמתית. הנחש שיש לו אוכל מצוי אינו זקוק לטרוח לאוכל שלו ואין לך קללה גדולה מזו. משום שאם אין חיסרון אז אדם לא מתפלל לה’ ועצם זה שאדם מנותק מבורא עולם זה הקללה הכי אכזרית והכי קשה. לכן הנחש שהחטיא את אדם וחוה נענש בדבר קשה מאוד, שבורא עולם לא רוצה שהנחש יפנה אליו.

יש לדעת, שכל החיות וכל הבריות שיש בעולם, כשחסר להם, הם מבקשים ומתפללים לה’ כמו שכתוב “הַכְּפִירִים שׁוֹאֲגִים לַטֶּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם” אפילו האריות בג’ונגל מבקשים ושואגים שבורא עולם יזמין להם מזונם.

כתוב, והדבר חקור ובדוק בטבע, שדוד המלך אומר בתהילים “לִבְנֵי עוֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ”. שהקדוש ברוך הוא שומע את התפילה של הבנים של העורב, שהעורב מפקיר את גוזליו, כי הוא שחור ובניו הם בתחילה לבנים ואז הוא חושב שהם לא ממנו והוא לא דואג להם. מה עושה ה’ יתברך, הוא מזמן חרקים שידבקו ללכלוך ולצוואה שבקן ואז העורבים אוכלים אותם האוכל מגיע אליהם לבד.

כל זה נס מעל הטבע. ה’ שומע תפילה של אריות ושל גוזלי העורב, אז את שלנו הוא לא ישמע?! פשוט שכן. אבל צריך להבין מה המשמעות של התפילה הזאת. מה יש בה שהיא גורמת לבורא עולם להושיע ואף לעשות נס מעל הטבע.

יש לדעת, שהתפילה העוצמתית שיש בה את הסגולה הזו, זו דווקא תפילה כזו שהאדם מרגיש שהדבר שהוא צריך תלוי ביד הבורא בלבד. רק הוא יכול להושיע אותו ולא אף אחד אחר. לא חבר, לא אבא שלו, לא אמא שלו ולא אח שלו, שום דבר. הוא מרגיש שרק בורא עולם יכול לעזור לו. ובורא עולם שולט בכל הבריה והכל ביד הבורא שהוא יכול לשנות כל דבר שירצה ולכן הוא מתפלל אל ה’ בהכנעה שהוא יודע שרק הוא יכול לעזור לו ולסדר לו את המצב זו התפילה העוצמתית של היהודי.

יהודי רוצה לשמור שבת. זה מאוד קשה. אי אפשר להסביר כמה זה קשה. אבל שאדם רוצה באמת וקשה לו, הוא נופל שוב ושוב, אם יתפלל לה’ בהרגשה אמיתית, אבא בורא עולם תעזור לי, אני רוצה לשמור שבת אנא עזור לי, זה דבר חשוב לי, זה חלק מהאות שנתן לנו ה’ יתברך. ואם יגיע לבכי עוד יותר טוב ששערי דמעה לא ננעלו. כי הדמעות מגיעות מהבנה שרק בורא עולם יכול לעזור ואז נפתחים השערים.

אסיים במעשה שהיה עם אחותי לפני חזרתה בתשובה:

זה קרה לפני לידת הילדה השניה שלה. סוף חודש תשיעי הגיע זמנה ללדת, ומשום מה, הדברים לא מתקדמים. היא כבר עברה את המועד בשבוע ואז הרופאים הודיעו לה, שאם עוד שבוע היא לא יולדת עושים ניתוח קיסרי משום שזה הריון בסיכון. באיחור כזה ועוד ניתוח, זה דבר לא פשוט זו לא לידה רגילה, בלשון המעטה.

בינתיים בשבוע האחרון שנתנו לה, היא ניסתה כל מיני מזרזי לידה אבל כלום לא זז. בצרתה פנתה אלי ושאלה אותי אם יש איזה פתרון או סגולה והיא ממש בכתה שהיא לא רוצה לעבור ניתוח. אמרתי לה עכשיו יש לי פתרון, הסברתי לה את השיעור הזה בקצרה והוספתי שאף אחד לא קובע את זמן הלידה ומי שאחראי לזה זה בורא עולם. בידו לזרז לך את הלידה ברגע אחד. לפני שאת הולכת לישון וגם בבוקר קראי תהילים ותבכי, אנא ה’ רק אתה יכול להושיע אותי ולעזור לי לא שום דבר אחר רק אתה!.

באותו לילה היא עשתה זאת בתמימות ובכתה לבורא עולם ואמרה לו אני מאמינה רק בך, כל החיסרון שאני יפנה אליך ועכשיו שפניתי אליך והבנתי שאתה מנהל את כל העולם הזה אנא הושע אותי. והלכה לישון. בבוקר כבר הייתה התקדמות רצינית ושוב התפללה. ובצהריים כבר ילדה בשעה טובה. ניסים מעל הטבע.

נזכור “קָרוֹב ה’ לְכָל קוֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאוּהוּ בֶאֱמֶת”. ה’ מושיע לכל מי שמתפלל אליו, אבל בתנאי שזה יהיה באמת. מה זה אמת, שהוא מבין ומרגיש שהדבר שהוא צריך הוא ביד הבורא בלבד. לא ביד שום אדם וגורם בעולם. וקל וחומר מהחיות, מה להם ה’ עונה ומושיע אני שאני הבן שלו לא כל שכן.

אהבת? שתפו הלאה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החודש עובדים על העוצמה שבתוכנו:
שתפו אותנו בכישרון או דבר שאתם ממש טובים בו, ואולי תזכו בפרס!

שלחתם? נכנסתם להגרלה

18-Mail
הרשמה לעדכונים
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע