את הכל אפשר לקנות בכסף, חוץ מיהודי
עמידה עיקשת על עקרונות לא גורמת להפסדים. להיפך, זה מעיד על כבוד. מסירות למען שמירת שבת
שתף מאמר זה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

ישנו יהודי המתגורר בארצות הברית קוראים לו קיווי ברנהרד.

יהודי תמיד חושב איך לעשות כסף, וכמה שיותר קל יותר טוב. והנה נכנס לאותו יהודי רעיון גאוני להרוויח כסף. מכירים נמר אפריקאי? זו חיה שבמבנה גופה נראית כמו חתולה, רק שבמקום לנבור באשפה היא מסוגלת לטרוף.

התחיל לחקור. מהו הנמר הזה, איך הוא אורב לטרף, מתי הרגע שממצמץ בעיניו, איך מחכה בסבלנות לשעת כושר, מתי הרגע שהוא מתנפל על הטרף במהירות עצומה.

כשלמד היטב את הטכניקות והתכונות של הנמר, הוציא ספר איך להיות ביזנס מאן. בשביל לעשות עסקים חייבים לדעת מתי ללחוץ ומתי להרפות, להמתין בסבלות לשעת כושר, וכשזו מגיעה לנצלה עד תום – למכור או לקנות – ברווח נאה.

תתפלאו, תוך חודשים ספורים הספר הפך להיות מבוקש ביותר ולהיקרות ‘רב מכר’… וזה שונה מאוד מהארץ. פה בארץ, רב מכר יביא לך מקסימום מיליון קונים, לעומת זאת בארצות הברית זה רק מתחיל מעשרים מיליון.

ככל שהספר מתפרסם, כך גם הסופר. הוא מוזמן להרצות בכנסים שונים, שגם עליהם גורף סכומים מכובדים.

יום אחד מקבל קיווי טלפון. על הקו אחד ממנהלי חברת מיקרוסופט. “שלום לך”, פותח ומתעניין בשלומו. אחר כך מבקש: “תראה, אנחנו עושים בחברה כנס ענק של כל המנכלים מכל העולם.”

“נו..” מתפלא קיווי.

“אנו רוצים שתבוא לומר כמה מילים. על חצי שעה של הרצאה, נשלם לך סכום שלא חלמת!!” וכאן נקב בסכום מרשים מאוד.

קיווי המום, “אוקי, מה התאריך?” שואל.

כשנוקט המנהל בתאריך המדויק מגלה היהודי שזה נופל לא פחות ולא יותר ביום השבת. פעימות הלב שלו גוברות, מעולם לא עבד בשבת, ואיך עתה יעז לחלל אותה תמורת כסף.

“אדוני,” אומר קיווי בעדינות, “אני יהודי שומר תורה ומצוות…”

“כן, אני יודע”, קוטע אותו הסמנכ”ל בביטחון, “ביררתי עליך…”

“וככזה,” ממשיך קיווי לומר, “אינני יכול לחלל את השבת. צר לי, אך לא אוכל להגיע.”

– דקת דממה –

המנהל מנסה לעכל את מה שהוא שומע, רק שלפתע נזכר מי הדובר מולו. נו בטח… – חושב לעצמו – הבן אדם הוציא ספר על איך לעשות כסף, כנראה הוא רוצה שאוסיף לו. “טוב, תשמע חביבי, הבנתי אותך… אני מוכן לשלם לך עבור ההרצאה כפול. הכסף יופקד בחשבונך עוד באותו יום!. מה אתה אומר?”

שניות של אי הבנה וקיווי משיב בטבעיות, “כמו שכבר אמרתי, צר לי, אך לא אוכל להגיע ביום שבת!”

כמה רגעים של שקט, קיווי כבר חשב שהשיחה הסתיימה, רגע לפני שמחזיר את השפופרת למקומה שומע את המנהל: שמע, הצעה אחרונה, – וכאן נוקב בסכום אדיר שיכול לפנק את כל משפחתו של קיווי עד שארית חייהם. “ושתדע, גם מר ביל גייטס יהיה נוכח”.

מדובר בסכום עצום לכל הדעות. מה גם, שאם ביל גייטס ישמע הרצאה מעניינת יתכן ובהמשך יהיו שתופי פעולה מניבים. כל זה לא הפריע לו לומר שוב בהחלטיות “כמו שכבר אמרתי לך..”

המנהל ההמום סיים את השיחה והעביר את המידע לממונים עליו. עוברות דקות ושוב מצלצלים. “שלום, מדבר סמנכ”ל מיקרוסופט..” קיווי חושב שהלה שוב רוצה להטריד אותו בהצעה מפתה יותר, “אמרתי לך, אני לא יכול..”

“תשמע טוב,” עוצר אותו הסמנכ”ל, “הוזזנו בגללך את הכנס ליום ראשון – עם כל המשתמע מכך”.

“אם כך,” שמח קיווי להשיב, “אבוא בשמחה”.

יום ההתכנסות מגיע, קיווי עולה לבמה קורן מאושר. מחויך צופה במאות האנשים וחושב איך כל אלו שינו את הלוז שלהם, כדי שיהודי אחד לא יחלל שבת. אחרי נאום בחסד הוא יורד מן הבמה וחשבון הבנק שלו מזדכה בסכום אדיר.

עוברים כמה חודשים ושוב טלפון. “שלום לך, מדבר סמנכ”ל מיקרוסופט”.

“כן..”, מתעניין קיווי.

“תשמע, אני רוצה לשתף אותך במשהו. שבוע שעבר טסנו אני וכמה מנהלים עם ביל גייטס למקום מסוים. בדרך, הוא שאל אותי מדוע העברתי את הכנס ליום ראשון. השבתי לו כמובן, את השיחה שלנו, ובילי תהה בפני באומרו, שאם הייתי מוסיף לך בטוח היית בא ביום המיועד. אז השבתי לו בנימוס שהוספתי, וקצת הרבה… אך גם זה לא הועיל. תשמע, בילי היה המום. לאחר כמה רגעי הרהור אמר לי, תקשיב טוב, עד היום חשבתי שבכסף שלי אני יכול לקנות הכל כולל הכל. היום הבנתי, שיהודי אי אפשר לקנות בשום הון שבעולם!“.

מדהים. איזה קידוש שם שמים, איזו מסירות למען שמירת השבת.

נהנת? שתף לחברים נוספים. בסטטוס ובפייס

😃

אהבת? שתפו הלאה
Share on print
Share on facebook
Share on whatsapp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החודש עובדים על העוצמה שבתוכנו:
שתפו אותנו בכישרון או דבר שאתם ממש טובים בו, ואולי תזכו בפרס!

שלחתם? נכנסתם להגרלה

18-Mail
הרשמה לעדכונים
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע
פרויקט במדרכה | הנערים משתפים למה הם באים למפגשים בכל שבוע